Elárulom, mi az az 1 dolog!

2019. július 22., hétfő 14:05 Írta:

Hol is hagytuk abba?
Ja igen,ott, hogy szerintetek mi az oka annak, hogy hiába minden erőfeszítés, a végén mégis milliós büntetésekbe szaladhat egy cég?

Írtátok a figyelmetlenséget,a nem megfelelő kommunikációt és egy kis utalás érkezett a rejtett expatokra is.

Ahogy én látom…

Tipikusan akkor alakul ki ez a nem éppen szerencsés helyzet, amikor az expat kirendelése nem a cég hivatalos „expat programján” keresztül megy- magyarán, kiesik azt erre vonatkozó „policy” alól.
Következménye nemcsak az lehet, hogy az expatok és családjuk nem rendelkeznek a kötelező engedélyekkel de az is, hogy pl. nem részesülnek megfelelően a cég által nyújtott kompenzációban, juttatásokból és megélhetési támogatásokból.

A leggyakoribb, hogy az üzleti úton lévők, az ingázók, a rövid távú kirendeltek, külföldi gyakornokok és EU állampolgárok esetében fordul elő, hogy a HR tudta nélkül , „rejtett expat”-ként dolgoznak.

A jelenség leggyakoribb okai a következők:

1. Nem tudtak az erre vonatkozó szabályzatról: sajnos sokszor előfordul, főleg amikor ez az első kirendelése az embernek, hogy nem tudja milyen szabályzat vonatkozik rá, ezért csak elindul a nagyvilágba, mindenféle tervezés és kontroll nélkül.  Nem mondom, hogy sok cégnél nincsenek túlszabályozva a folyamatok, amik csak bonyolítják a helyzetet, de egy egészséges és JÓL MŰKÖDŐ szabályzat, ahol világos és egyértelmű hogy mi mi után következik, milyen költségeket fedez a cég, milyen juttatásokra jogosult..stb  keretet tud adni a relokációs folyamatoknak és megkönnyíti mindenki életét!

2. Költségcsökkentés. Örök téma, nemcsak most a válság kapcsán, mindig is az volt. És sajnos még mindig van olyan HR-es kolléga, aki azt hiszi, hogy ha nem intézi el a kötelező engedélyeket, azzal pénzt spórol és nem látja, hogy milyen drága és költséges következményei lehetnek ennek. Nem látja egészen az első büntetésig, ami jó esetben „csak” egy nagyobb összegű pénzbüntetés, rosszabb esetben a munkája elvesztésével is jár.:(

3. Gyorsabbnak és hatékonyabbnak gondolta a munkába léptetést, ha kihagyja az ügyintézéseket.- Attól még, hogy nincs engedélye egy külföldinek, attól még kötelező!!!

4. Úgy gondolta, hogy az EU-n belül már nem kell semmit intézni. – Ez az egyik legveszélyesebb tévhit, mert ebben a hitben akár tömegesen is fogadnak külföldieket anélkül, hogy bármilyen papírjuk meglenne, ami természetesen csak növeli a bajt!

5. Egyszerűen nincs rá szabályzatuk. Sok helyen előfordul, hogy nincs a relokációs folyamatokra vonatkozó „szentírás”, ami keretet adna az áttelepüléseknek, pedig hasznos. Én mindenképpen javasolnám, hogy legyen, ha szükséges segítünk is, mert fontos, hogy mindenkinek világos legyen: az expatnak és a cégnek is, hogy mi vár rá, mik azok a kötelező dolgok, amikhez tartani kell magunkat, milyen juttatásokban részesülhetünk, kik a felelősök, milyen időhatárok vannak…stb.

A fentiek elkerülésére ajánlom figyelmetekbe:

Relocation Policy- Guideline: Ha még nincs szabályzatotok, vagy ha van de még nem tökéletes, szívesen adunk hozzá útmutatót, hiszen a kisujjunkban van minden relokációs folyamat, az érkezéstől a távozásig! Bővebb infót és ajánlatot itt kérhetsz

Címkék: relocation szabályzatügyintézéskülföldiek engedélyepolicymunkaügyi bírság,

Kövess minket Linkedin is: http://www.linkedin.com/company/expat-center-hungary

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Írd le te is a véleményed!

Az email címet nem tesszük közzé.