Ilyen volt a legutóbbi Relocation Academy

2019. július 23., kedd 08:37 Írta:

– Részt vettél már rajta? Gyere és kommentáld!

– Nem voltál még? Gyere és nézd meg, legközelebb miért lesz érdemes eljönnöd!

Legutóbbi egy multinacionális cég 3 HR-es kollegájának tartottunk személyre szabott Relocation Academytréninget.  Ők a relocation tevékenységet csak nemrégiben szervezték ki és szerettek volna belelátni az hivatalok ügyintézési folyamataiba, hogy jobban átlássák a saját feladataikat is.

Cégük egyik alapszabálya, hogy betegség, szabadság ideje alatt helyettesítik egymást, ezért nemcsak az expatokkal foglalkozó kolleganő, hanem mind a hárman képet akartak kapni az ügyintézések menetéről.

A náluk gyakran felmerülő problémák a következők voltak:

  1. A külföldiek beléptetésének ördögi köre, azaz, hogy TB és adószám nélkül nem kaphat tartózkodási engedélyt a külföldi kollega, ugyanakkor tartózkodási engedély nélkül nem lehet adó és TB számot kérvényezni.
  2. Lakáskeresési kudarcok. Ők a lakáskeresést nem adták ki (eddig) relocation cégnek, hanem ingatlanirodákkal működtek együtt. A leggyakoribb probléma az volt, hogy az irodák ugyanazokat a lakásokat mutatták, csak különböző árakon, így az ártárgyalásnál mindig egy lépésnyi hátránnyal indult a cég.
  3. Mivel az ingatlanirodák nem foglalkoznak a közművekkel, így gyakran előfordult, hogy utólag derült, ki: a kivett lakásban nincs internet elérhetőség, vagy nem az a szolgáltató, akit az ügyfél szeretett volna. Sok esetben előfordult az is, hogy megrendelték az internetet egy címre és csak 1 hónap múlva derült ki, hogy az adott szolgáltatónak ott nincs kiépítve hálózata, így hiába várták az internet bekötését.
  4. A céget elhagyó külföldi alkalmazottak (elsősorban a nem EU-sok) nem akarták visszavonatni az engedélyeiket, mondván, hogy majd még visszajönnek, amiből munkaügyi ellenőrzéskor komolyabb probléma is adódott.

És a rekord:  a tréning eddig még SOHA tartott ennyi ideig, összesen 8 óra hosszán át tanultak és kérdeztek a résztvevők, végig izgatott érdeklődéssel!

És hogy mi lett a 8 óra eredménye?

Elmondják ők, a résztvevők:

„Valóban azonnal használható tippeket kaptunk arra vonatkozóan, mivel kell kiegészítenünk a saját folyamatainkat ahhoz, hogy nagyobb biztonságban legyünk munkaügyi szempontból. Megtudtuk mi miért kötelező és még ha nem is értünk egyet az adott jogszabállyal, de legalább tudjuk, hogy mi kötelező és mi a következménye a csúszásnak, mulasztásnak.”

Katalin

„Minden pillanata lekötött, rengeteg hasznos infót kaptam. Györgyi olyan szakmai érdekességeket is hozzá tett, amit sem interneten, sem hivatalokban, sem jogszabályokban, sem semmilyen könyvben nem tudtunk volna elérni, nagyon köszönjük neki!”

Krisztina

„Nekem is volt már ingatlanos tapasztalatom, de most rájöttem, ez semmi ahhoz képest, hogy milyen trükkökkel lehet még találkozni egy lakáskeresés során, egyszóval jó volt belelátni az egész hátterébe. Györgyi sok éves tapasztalatát nem lehet egy nap alatt „megtanulni”, de  jó volt elsajátítani tőle 1-2 hasznos megoldást. Mindenkinek ajánlom, akinél vannak külföldiek, akkor is ha relocation céggel  dolgoznak és akkor is, ha cégen belül próbálják megoldani a feladatokat.

Tímea

Címkék: relocation tréningRelocation academy,

Kövess minket Linkedin is: http://www.linkedin.com/company/expat-center-hungary

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Írd le te is a véleményed!

Az email címet nem tesszük közzé.