Sok kérdés felmerül egy kiküldetéskor: milyen engedélyre lesz szükség? Kinek a felelőssége beszerezni azokat? Mi a teendő itt Magyarországon?
Nézzük sorban a válaszokat:
Az adott munkatárs állampolgárságát megvizsgálva és a fogadó ország vonatkozó jogszabályait figyelembe véve állapítható meg, hogy a kiküldetés engedélyhez kötött e.
Kinek a felelőssége beszerezni az engedélyeket?
Ez a kérdés általában (jó esetben) a céges relocation szabályzat-ban tisztázva vannak.
Mi a teendőd velük?
A kinti munkavállaláshoz szükséges engedélyek, vízumok megszerzésén kívül fontos, hogy az egészségügyi biztosítás is fedezve legyen. Ez egyrészt a kiküldött munkavállaló szempontjából lényeges, hiszen bármilyen betegség, baleset esetén kell, hogy orvosi ellátásban részesülhessen.Másrészt a fogadó ország járulékfizetési szempontjából is elengedhetetlen: Az Unión belüli kiküldetéseknél oda kell figyelni arra, hogy a kiküldött után legalább egy EU tagállamban járulékfizetés történjen.
Tehát, ha Magyarországról külditek ki őt egy másik országba és továbbra is innen kap fizetést, akkor a járulékait is itt fizetitek utána, ezért a fogadó országban ezt már nem kell befizetniük.
Ezt az A1-es nyomtatvánnyal tudjátok igazolni és ezt általában a fogadó vállalat is kéri, hiszen ezzel igazolja, hogy a fizetési kötelezettségeknek elegett tettetek.
Ennek a beszerzése időigényes és aprólékos feladat, érdemes időben elkezdeni!
Nincs időd ezzel foglalkozni? Szívesen segítünk, kérd ajánlatunkat!
Címkék: EU egészségkártya, A1, TB, kiküldetés, kirendelés,