A globális gazdaság változásai, a technológia átalakulása és a munkaerő demográfiai szabálytalanságai nagymértékben megváltoztatták a cégek emberi erőforrás gazdálkodását. Ezért a vállalkozások HR szakembereinek manapság jobban kell koncentrálniuk a legjobb munkavállalók megszerzésére és megtartására.
Magyarországon is egyre gyakrabban foglalkoztatnak a cégek külföldi munkavállalókat.
Időigényes és sok adminisztrációval jár egy külföldi munkavállaló foglalkoztatása. A foglalkoztatáshoz szükséges munkavállalási engedély, tartózkodási engedély, lakcímkártya beszerzése, társadalombiztosítás és adószám ügyintézése.
Nem egyszerű feladatok ezek.
A külföldi munkavállalók foglalkoztatásának adminisztrációs terhei általában a vállalkozások a HR munkatársaira hárulnak. Amíg a HR munkatársak a különböző engedélyek (munkavállalási engedély, tartózkodási engedély) és egyéb a munkavállashoz szükséges (lakcímkártya, Tb, adószám) plusz munkával foglalkoznak, nem tudnak más alapvető és fontos HR-funkciókra koncentrálni.
Érdemes a külföldi munkavállalók foglalkoztatásához szükséges munkák elvégzéséhez egy erre szakosodott vállalkozást keresni, hogy időt, erőfeszítést és munkaerőt takarítsunk meg.