facebook

Szervezzük ki a külföldi munkavállaló alkalmazásával járó feladatokat?

EXPAT-CENTER

Az álláslehetőségek példátlan növekedése azt mutatja, hogy a tehetséges munkavállalók iránti kereslet arra kényszeríti a vállalatokat, hogy külföldi munkavállalók foglalkoztatását is megfontolják. A munkaerő-tervezés és a HR-elemzés a HR-szakemberek számára az egész világon kulcsfontosságú ponttá vált, mivel új kihívásokkal szembesülnek a megfelelő alkalmazottak megtalálásában és megtartásában.

A munkaerő-tervezés keretén belül egyes vállalkozások külföldi munkavállalók foglalkoztatását is előirányozzák. Külföldi munkavállalók foglalkoztatása nem csak pénzügyi folyamat, amely elsősorban a létszám és a költségvetés kezelésére összpontosít, hanem szerteágazó adminisztrációs feladat. Ahhoz, hogy az erre szánt költségeket ne lépjék túl és a HR osztály munkája nem terhelődjön túl, általában a külföldi munkavállalók foglalkoztatáshoz szükséges feladatokat kiszervezik. (munkavállalási engedély, tartózkodási engedély, lakcímkártya, Tb, adószám)

A HR vezetők összehangolják munkájukat a vállalati célok elérése érdekében a külföldi munkavállalók foglalkoztatásának ügyintézésére szakosodott cégekkel. 

A szolgáltatások igénybevételével a külföldi munkavállalók alkalmazásához kapcsolódó minden hivatalos adminisztrációs feladatota megbízott cég szakszerűen elvégzi. Ilyen például a munkavállalási engedély, a tartózkodási engedély, a letelepedési engedély, az adókártya, a TB kártya, vagy az EU egészségkártya ügyintézése.